Vandaag op 15 mei kwam het nieuws naar buiten dat BeSolar failliet is. Vanzelfsprekend vinden wij dit heel erg vervelend voor zowel klanten als medewerkers van het bedrijf. Omdat wij regelmatig in een offerte traject zitten samen met BeSolar, hebben we al meerdere consumenten gesproken die vragen hebben over het faillisement.
In deze korte post geven we aan wat je mogelijkheden zijn als (voormalige) klant bij BeSolar.
Het is hierbij belangrijk om te vermelden dat dit soort processen via de curator verlopen. Wij en andere partijen kunnen geen enkele inhoudelijke informatie delen.
- Ben je een bestaande klant en heb je service of onderhoud nodig aan een door BeSolar geleverd product? Wij raden aan om in eerste instantie contact te leggen met BeSolar zelf.
- Heb je een offerte uitstaan voor een Sigenergy systeem? Ook ThuisbatterijNederland.nl is een officiële installateur voor dit systeem. Vraag dan vrijblijvende een offerte bij ons op als u interesse heeft in dit systeem en op zoek bent naar een partij die dit installeert en er ervaring mee heeft.
Wij verwachten en hopen dat BeSolar ondanks het faillissement snel naar buiten zal treden met meer informatie.

BeSolar faillissement; hoe zit dit bij andere partijen?
Het is als klant nooit helemaal te voorkomen dat een bedrijf waar je mee in zee bent gegaan failliet gaat. BeSolar had mooie winkels en goede producten, dus daar zal het niet aan hebben gelegen. Zonder te speculeren over waarom BeSolar failliet heeft kunnen gaan zijn er een aantal punten die je kunt nalopen;
- Is het een prijsstunter? Er is altijd wel een partij die met het offertebedrag lager is dan anderen. Dit hoeft geen slecht teken te zijn maar het kan een signaal zijn dat een bedrijf met hele krappe marges werkt om de omzet op peil te houden. In dit geval is een bedrijf voornamelijk bezig met overleven. We begrijpen dat je als consument zo min mogelijk wil betalen, maar wanneer de prijs te laag is kan het op langere termijn negatieve gevolgen hebben.
- Bekijk reviews. Tuurlijk zeggen reviews niets over de financiele positie van een bedrijf. Het is vaak wel een teken van goed ondernemerschap. Een bedrijf dat klant-gefocust is heeft een grotere kans om op een gezonde manier te blijven bestaan op lange termijn.
- Wie zitten er achter het bedrijf? Neem eens een kijkje op de over-ons pagina van een bedrijf. Zijn ze actief op social media? Hoe zijn de mensen die bij het bedrijf werkzaam zijn. Je kunt hier een gut-feeling aan overhouden en aan de hand van of dit een positief of negatief gevoel is kun je een keuze maken.
Ben je op zoek naar een kwalitatieve thuisbatterij? Onze adviseurs helpen je graag vrijblijvend verder.